Menu contact
Gratis ophaling: 014 44 20 40
Bezoek de nationale Kringwinkel website
Coronamaatregelen!
Meer over deze Kringwinkel

Maatregelen ivm Corona

Beste klanten, om de gezondheid en veiligheid van onze medewerkers en ook jullie te garanderen hebben we aantal maatregelen opgesteld. Deze zullen ook uithangen in de winkels en aan de brengerspoorten. Hou je het samen met ons veilig?

Voorzorgsmaatregelen in de winkels 

  • 1,5 meter afstand houden tot andere klanten en onze medewerkers. Bij de kassa plakken stickers op de vloer om de afstand van 1,5 meter te markeren, zodat het duidelijk is waar je in de rij kan wachten. Bij de kassa hangt ook een scherm om een veilige afstand tussen klant en medewerker te bewaken.
  • Kom alleen, als dat kan. Als je toch kinderen bij zou hebben, houd dan zelf toezicht op je kinderen.
  • Gebruik een winkelmand of kar, zo houden wij de tel bij. Aan de inkom staat een medewerker die de gebruikte winkelmandjes ontsmet.
  • Gelieve (te proberen) om binnen het half uur je aankopen af te rekenen. Zo krijgen ook wachtende klanten de kans om te 'kringen'.
  • Ben je ziek? Dan zien we je graag wat later terug, fris en monter.
  • Graag met bancontact betalen, zelfs bij een klein bedrag. Dat kan contactloos of via het klavier. Indien gewenst kan je een wattenstaafje nemen om je code in te tikken.
  • Als je enkel cash kan betalen, leg het geld dan op de balie om handcontact met de medewerker te voorkomen.
  • Al onze medewerkers wassen zeer regelmatig hun handen.
  • Alle deurklinken, balies, betaalterminals en winkelmandjes worden zeer regelmatig ontsmet.
  • Het klantentoilet is gesloten.

 

Bedankt voor je bezoekje, we zijn blij je terug te zien!

Voorzorgsmaatregelen aan de brengerspoorten

  • 1,5 meter afstand houden tot andere klanten en onze medewerkers.
  • Wacht op jouw beurt in de auto.
  • Leg zelf je goederen in de daarvoor voorziene bak of kar:
    Elektro, textiel, huisraad/speelgoed, boeken/multimedia en meubelen.
  • Grote spullen bij in een aanhangwagen? Blijf in je auto terwijl onze medewerkers alles uitladen.
  • Na een quarantaine-periode vertrekken binnengebrachte goederen weer naar de winkel.

Flatten de brengers-curve

We merken dat heel wat mensen staan te springen om de spullen van hun opruimacties te komen brengen. Dat is natuurlijk top! Maar daardoor verwachten we ook een "piek" aan de brengpunten, die tot wachtrijen kan leiden.

Tegelijk wordt het voor ons wat wennen om in deze nieuwe setting van veiligheidsmaatregelen te werken.

Kom je liever op een rustiger moment? Wacht dan even tot de tweede of derde week na opening om je spullen te komen brengen. En help us to flatten the brengers-curve. :)

Alvast een dikke merci voor je cadeau aan De Kringwinkel!


Frequently Asked Questions (FAQ)

Mag ik weer goederen brengen?

Van zodra de winkels open zijn, zal je ook terug goederen kunnen binnen brengen. We verwachten een grote opkomst de eerste dagen, waardoor er wachtrijen kunnen ontstaan. Kom je liever op een rustiger moment, wacht dan tot de tweede of derde week na opening om langs te komen. 

Zullen jullie controle doen aan de ingang van de winkel?

Aan elke ingang van de winkel zal iemand staan om klanten te ontvangen en ze te vragen een mandje of een kar te nemen. Deze persoon zal erop toezien dat er niet meer klanten in de winkel gaan dan er mandjes of karren beschikbaar zijn. Op die manier zorgen we ervoor dat elke klant voldoende ruimte heeft om afstand te bewaren Wanneer de klant weer buiten gaat zal deze persoon ook telkens het handvat van het mandje of de winkelkar ontsmetten.

Worden klanten verplicht om met bancontact te betalen?

We vragen met vriendelijke aandrang om met bancontact te betalen. Helaas kunnen we klanten hier niet toe verplichten. Indien het echt niet kan met bancontact kan je het geld op de balie neerleggen, zodat er geen direct contact met de kassamedewerker is.

Mag ik de goederen in de winkel aanraken?

“Kijk met je ogen, niet met je handen” is hier de slagzin. Probeer dus enkel spullen aan te raken die je ook effectief zal aankopen.

Mag ik kleding passen?

Je kan kleding passen in de daarvoor voorziene paskamers. De overdraagbaarheid van Covid-19 op textiel is zeer klein. Na het passen zullen we de paskamers steeds ontsmetten.

Wat gebeurt er met mijn binnengebrachte goederen?

We vragen om de geschonken spullen zelf te sorteren in de daarvoor voorziene bakken in het brengerspunt. Deze bakken vertrekken naar ons Centraal Magazijn. Daar worden de goederen gesorteerd, hersteld en vooral proper gemaakt. Pas later vertrekken ze terug naar de winkel om verkocht te worden. De tijd tussen het brengen van goederen en het verkopen van goederen is hierdoor ruim gespreid.

Komen jullie goederen brengen aan huis?

Wij leveren goederen aan huis. Onze medewerkers zullen echter de goederen enkel tot aan de voordeur brengen. Meer info in onze winkels.

Werken de medewerkers in veilige omstandigheden?

Op elke werkplek wordt de afstand van 1,5 meter gewaarborgd. Ook worden medewerkers verplicht regelmatig hun handen te wassen. Als medewerkers zich ziek voelen moeten ze thuis blijven. Er worden voor elke medewerker mondmaskers voorzien voor als de afstand van 1,5 meter tijdelijk niet gegarandeerd kan worden.

Moet ik zelf een mondmasker dragen als ik spullen kom kopen of brengen?

De Veiligheidsraad adviseert om mondmaskers te gebruiken in openbare ruimtes. Onze medewerkers zullen deze dragen als de afstand van 1,5 meter niet gegarandeerd kan worden. En ook voor klanten willen we dit graag aanbevelen. Maar het is dus geen verplichting

instagram