Menu
Meer over De Kringwinkel
Corona
Veelgestelde vragen

Veelgestelde Corona vragen

Opgelet: hou er rekening mee dat er onderling kleine verschillen kunnen zijn tussen de verschillende Kringwinkels in hun organisatie. Check daarom zeker ook de pagina of social media van De Kringwinkel in jouw buurt voor je op bezoek gaat. 

 

UPDATE 11/07: Moet ik zelf een mondmasker dragen als ik spullen kom kopen of brengen?

Ja, de Veiligheidsraad verplicht vanaf 11 juli om mondmaskers te gebruiken in winkels. 

 

Mag ik weer goederen brengen?

Van zodra de winkels open zijn, zal je ook terug goederen kunnen binnen brengen. Let wel, sommige Kringwinkels werken in het begin enkel op afspraak. Check dus eerst even de lokale website of Facebook-pagina. We verwachten ook een grote opkomst de eerste dagen, waardoor er wachtrijen kunnen ontstaan. Kom je liever op een rustiger moment, wacht dan tot de tweede of derde week na opening om langs te komen.

 

Mag ik weer kledij in de textielcontainers steken?

Ja, tenzij deze al overvol zitten. Zakken naast de container plaatsen is een vorm van sluikstorten, dus dit zien we liever niet.

 

Zullen jullie controle doen aan de ingang van de winkel?

Aan elke ingang van de winkel zal iemand staan om klanten te ontvangen en ze te vragen een mandje of een kar te nemen. Deze persoon zal erop toezien dat er niet meer klanten in de winkel gaan dan er mandjes of karren beschikbaar zijn. Op die manier zorgen we ervoor dat elke klant voldoende ruimte heeft om afstand te bewaren Wanneer de klant weer buiten gaat zal deze persoon ook telkens het handvat van het mandje of de winkelkar ontsmetten.

 

Worden klanten verplicht om met bancontact te betalen?

We vragen met vriendelijke aandrang om met bancontact te betalen. Helaas kunnen we klanten hier niet toe verplichten. Indien het echt niet kan met bancontact kan je het geld op de balie neerleggen, zodat er geen direct contact met de kassamedewerker is.

 

Mag ik de goederen in de winkel aanraken?

“Kijk met je ogen, niet met je handen” is hier de slagzin. Probeer dus enkel spullen aan te raken die je ook effectief zal aankopen.

 

Mag ik kleding passen?

Je kan kleding passen in de daarvoor voorziene paskamers. De overdraagbaarheid van Covid-19 op textiel is zeer klein. Na het passen zullen we de paskamers steeds ontsmetten.

 

Wat gebeurt er met mijn binnengebrachte goederen?

We vragen om de geschonken spullen zelf te sorteren in de daarvoor voorziene bakken in het brengerspunt. Deze bakken vertrekken naar ons Centraal Magazijn. Daar worden de goederen gesorteerd, hersteld en vooral proper gemaakt. Pas later vertrekken ze terug naar de winkel om verkocht te worden. De tijd tussen het brengen van goederen en het verkopen van goederen is hierdoor ruim gespreid.

 

Komen jullie nog goederen ophalen bij mij thuis?

Van zodra we dit “covid-proof” kunnen doen, beginnen we terug op afspraak goederen op te halen bij mensen thuis. We vragen wel om de goederen op het afgesproken tijdstip buiten of in de garage te zetten. Op die manier vermijden we zoveel mogelijk contact.
Let wel, elke Kringwinkel bekijkt zelf op welk moment dit terug kan. In de ene regio zal dit dus misschien al wat sneller terug gebeuren dan in de andere. Neem bij vragen contact op met De Kringwinkel in jouw buurt.

 

Komen jullie goederen brengen aan huis?

Een aantal Kringwinkels bekijkt de mogelijkheid om goederen aan huis te leveren. Onze medewerkers zullen echter de goederen enkel tot aan de voordeur brengen. Neem bij vragen contact op met De Kringwinkel in jouw buurt.

 

Werken de medewerkers in veilige omstandigheden?

Op elke werkplek wordt de afstand van 1,5 meter gewaarborgd. Ook worden medewerkers verplicht regelmatig hun handen te wassen. Als medewerkers zich ziek voelen moeten ze thuis blijven. Er worden voor elke medewerker mondmaskers voorzien voor als de afstand van 1,5 meter tijdelijk niet gegarandeerd kan worden.

pinterest youtube instagram shop auction